Ung tvåbarns mamma ♥

Jag bor tillsammans med min sambo/fästman Fredrik.
Vi har vart tillsammans sen 2006 och förlovade oss 2008.
Vi fick en liten son vid namn Ted den 23September 2011♥
och en liten tjej vid namn Eliis den 9Juli 2014 ♥
Skriver om allt ifrån min vardag, mamma livet, barnen och lite till.

GraviditetsLista!!

Publicerad 2011-11-29 23:23:16 i Förlossning!!,

När fick du reda på att du var gravid?   I början av januari

Mådde du illa mycket?   Kanske 3ggr under hela graviditeten

Hur blev ditt hår?   Tappade minde i duschen

Hade du mycket halsbränna?  Fick lite den sista veckan

Grät du för ingenting?  Ja det hände ;P

Var du känslig?   Inte så mkt men mer än vanligt
.

Vad gillade du för mat?  Åt som vanligt

När kände du bebisens första sparkar? i vecka 23,24

Var du ofta orolig?  Nopp

När började du läcka bröstmjölk?  Läckte inte precis men märkte i v.25 att det fanns mjölk

Samlade du på dig gravidtidningar & böcker?  Inte så mkt, Har väl en ca 6st

Sparkade bebisen mycket?  Kände ju varge dag men jag tycker han var rätt lugn faktiskt

Fick du bristningar?  Ja, hade typ 2st som kom runt v.30 sen v.39 fick jag en del på magen

Blödde du någon gång? Nej

Levde du på som vanligt?  Japp tog dagarna som dom kom
.

Hur gammal var du när du blev gravid? 20 år.

Hur tog dina föräldrar det? Dom vart super glada =)

Hur tog din partner det? Självklart vart han glad. Den bästa pappan till Ted <3

Vart bodde du/ni? Bode i Jakobsberg när jag vart gravid men nu bir vi i Bålsta

Hur ofta gick du till mvc? Kanske 1 gång var fjärde vecka i början sen varann vecka
.

Hur många ultraljud gjorde du? 2st. Ett i v.18 och ett i v.35

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Som den va. Vill inte ändra på något.

Hur började din förlossning? Den första värken kom ca 16.30-17.00 med mellan 1,5 & 2 min mellanrum

Hur många timmar tog din förlossning? ca 8 timmar från värk ett och 4½ timme från inskrivningen.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in? 2 cm

Vilken smärtlindring tog du? Epidural och typ tre andetag från luftgasen men den slängde jag bort för
jag tyckte bara den var jobbig.


Blev det komplikationer? Nej inga alls.

Fick du sy? Ja det var några små stygn.

Vad tyckte du var jobbigast? Att gå från bilen in till sjukhuset, värkarna kom ju med ca 1,5min mellanrum så var ganska jobbigt å gå men jag höl humöret på top ;)

Var du rädd för något? Var nog mest rädd att spricka.

Skrek du? Nej, Jag var tyst under hela förlossningen.

Hur många var inne i förlossningsrummet? Fredrik, Mamma,en undersköterska och en barnmorskan

Hade du någon nära med dig? Mamma och Fredrik

Hur var vikt och längd?  3495g och 52cm lång <3

Ögonfärg: Väldigt mörk blå, Såg nästan svarta ut.

Hårfärg: Svart

Ammade du? Ja.

Ammar du nu? Ammar varanan gång och varanan gång får han flaska, Mjölken har börjat sina enu mer nu tyvärr.

Hur gammal är bebisen nu? Han är två månader och 6 dagar idag

Vad tyckte du om förlossningen? Den gick super bra och fort tycker jag.

Vill du ha en till? Klart Ted ska få ett syskon.

Planerar ni ett till? Nej nej inte än.

När kommer andra barnet? Vill att det ska vara minst tre år imellan dom och max 5.

Hur är ert förhållande nu? Kanon, Han är den bästa <3

Vilken vecka födde du i? Vecka 39+6 på det beräknade födelsedatumet.

Kommentarer

Postat av: Fettokisse

Publicerad 2011-12-06 12:14:25

Nu ljuger du!! Du bodde inte i jakan.. Haha du bodde ju i kallhäll!! ;p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela