Ung tvåbarns mamma ♥

Jag bor tillsammans med min sambo/fästman Fredrik.
Vi har vart tillsammans sen 2006 och förlovade oss 2008.
Vi fick en liten son vid namn Ted den 23September 2011♥
och en liten tjej vid namn Eliis den 9Juli 2014 ♥
Skriver om allt ifrån min vardag, mamma livet, barnen och lite till.

Har nu två barn med astma

Publicerad 2015-01-08 23:07:13 i Lillasyster ♥, Ted ♥, Vardag,

Idag var det Teds första dagis dag efter julledigheten. Kändes lite sådär å lämna honom idag eftersom det bara vart/blir en dag denna vecka men eftersom han har längtat så gjorde jag det iaf och han har haft kul.

Efter att ha lämnat honom åkte jag ner till vårdcentralen med Eliis.
Drop in tiderna var tyvärr slut och tänkte då boka en tid på dagen men dom hade över bokad dag å jag stod och förklarade läget hur Eliis mådde och att dom måste ge henne inhalator. Hon som stod i receptionen gick och pratade med chefen och han klämde genast in mig genom tiderna direkt. Eliis vart undersökt å jag förklarade att hon hostar nå fruktansvärt och har svårt å andas under attacker och rosslar nå förfärligt. Hon fick inhalera två ggr med 15 min mellanrum och lät genast mycket bättre och jag kunde inte bli mer glad och tacksam för de dom gjorde.
Fick aromir utskrivet (likadant som Ted får) och ska nu ge henne det vid behov.


Det låter fortfarande om henne när hon andas men inte lika förskräckligt och för hoppningsvis får hon en ordentlig natts sömn inatt med inte lika många uppvak och hostattacker..

P.s. Jag har nog aldrig fått så bra respons från denna vårdcentral dom idag. Var där med henne för en vecka sedan oxå men fick bara lite ynka bricanyl dom inte funkar ett skit rent ut sagt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela